Iskani niz je bil najden v DRUGI VSEBINI:
dvostruki kontrapunkt
Dvoglasje u kojem možemo načiniti obrat dionica, a da opet ostane pravilan dvoglasni stavak prema pravilima dvoglasnog kontrapunkta. Gornju dionicu naniže, odnosno donju naviše možemo premjestiti za oktavu, nonu, decimu, undecimu, dodecimu itd.
sl dvojni kontrapunkt - Način pisanja dvoglasja tako, da glasova medsebojno lahko zamenjata mesti (spodnji glas nad prejšnjega zgornjega ali obratno) pri tem pa mora nastalo dvoglasje ostati brez melodičnih in sozvočnih slabosti. Z ozirom na to ali iz prime pri obratu dobimo oktavo, decimo ali duodecimo poimenujemo tudi dvojni kontrapunkt (dvojni kontrapunkt oktavi, dvojni kontrapunkt v decimi in dvojni kontrapunkt v duodecimi).
gornji glasovi
U četveroglasju su to svi tonovi iznad basovog tona, dakle, tenor, alt i sopran.
sl zgornji glasovi - Vsi preostali glasovi nad basom, torej tenor, alt in sopran.
kambijata
Iz disonance, postupno uvedene na drugom dijelu note u dionici c.f., kontrapunktna dionica može nastaviti silaznim skokom za tercu, u konsonantni interval. Ako je kontrapunkt u gornjam glasu, skok počinje iz septime. Ako je kotrapunkt u donjem glasu skok počinje iz čiste kvarte. U oba se slučaja kontrapunkt mora postupno vratiti do skok napuštenog tona.
sl nota cambiata - Postopno navzdol uvedena prosta nepoudarjena disonančna nota (druga ali četrta četrtinka v taktu), ki ji sledi v isti smeri terčni skok v konsonančno četrtinko, nato protispostopno gibanje do pete četrtinke, ki pomeni razvez note cambiate. V vajah se označuje z malo črko c, ki jo napišemo nad ali pod noto cambiato.
pedalni ton
Ton akorda koji ostaje ležati, dok se ostali glasovi pokreću i izvode tonove novog akorda. Zaostali ton prethodnog akorda je tako neakordni ton, no kako na početku, tako i na kraju svog nastupa ležeći ton mora biti akordni ton. Pedalni ton je naziv za ležeći ton koji nastupa u basovoj dionici. Izdržani basov ton nad kojim se odvija više ili manje samostalno harmonijsko kretanje. Na početku i na završetku svog trajanja pedalni je ton ujedno i akordički ton akorda. Može nastupili bilogdje tokom skladbe, no skladatelji su ga najviše koristili na kraju, manje pri početku ili na sredini cjeline.
sl pedalni ton - Harmonično tuji ton, ki nastopa v najnižjem glasu, v basu. Ritmično je precej daljši od funkcije, saj se nad njim pojavi več akordov različnih funkcij. Ne glede na to se pa začenja in končuje funkcijsko (začetek in konec pedalnega tona je harmonični ton). - Nad njim se pojavljajo akordi različnih funkcij prosto, kljub temu gre za funkcijsko bližnje akorde.
preskok
Pomak koji nastaje kod uzlaznog kretanja kada niži glas dolazi na ton viši od tona što ga je prije skoka imao susjedni niži viši glas, a pri silaznom kretanju kada viši glas dolazi na ton niži od tona što ga je prije skoka imao susjedni niži glas.
sl preskok - Istomerno gibanje dveh sosednjih glasov, pri katerem gre spodnji glas nad prejšnji ton zgornjega ali zgornji pod prejšnji ton spodnjega glasu.