Iskani niz je bil najden v DRUGI VSEBINI:
alterirani akord kromatskog tipa
Akord koji ni u jednoj dijatonskoj ljestvici ne postoji kao ljestični akord. Neki se enharmonijskom zamjenom mogu protumačiti kao dijatonski akordi, dok drugi ni na koji način ne mogu postati dijatonski akordi.
sl alterirani akord kromatičnega tipa - Akord, ki v svoji pisani obliki ne ustreza nobenemu diatoničnemu akordu. Nekatere izmed akordov tega tipa lahko pretolmačimo in bomo sicer dobili znano teoretično podobo (npr. dis-f-a-c v es-f-a-c), nekatere pa ne bomo ne teoretično, ne slišno razpoznali.
četveroglasni stavak
Stavak koji se od 17. stoljeća nadalje uzima kao najčešća i opća osnova višeglasne glazbe te se stoga primjenjuje i u teoretskim eksplikacijama harmonijskih zbivanja kao i u izradbi školskih harmonijskih zadataka.
sl strogi stavek - Stavek čigar zasedba ustreza štiriglasnemu mešanemu pevskemu zboru in se uporablja za učenje harmonije. - Dosledna uporaba štirih glasov ne glede na to ali so akordi tri, štiri ali pet glasni.
neakordni tonovi
Tonovi koji se pojavljuju unutar određenog tonaliteta, iako su akordu unutar kojega se pojavljuju strani. U neakordičke tonove spadaju zaostajalice, prohodni i izmjenični tonovi, appogiature, anticipacije i pedalni ton. Neakordni tonovi omogućuju ljepši melodijski razvoj pojedinih dionica akordnog slijeda.
sl harmonično tuji toni - Nekateri toni ki nastopajo v akordu krajši čas od trajanja samega akorda in niso njegov sestavni del (ne spadajok akodu).
obrat
Premještanje dionica za oktavu, decimu ili duodecimu na više ili na niže. S pravilnim obratom ne nastaju kod dvostrukog kontrapunkta nikakve bitne harminjske promjene, mijenja se samo intervalski odnos jedne melodijske linije prema drugoj (rezultat toga je nastaje dvostruki kontrapunkt u oktavi, dvostruki kontrapunkt u decimi i dvostruki kontapunkt u duodecim).
sl obrat - Zamenjava oz. prestavitev intervalov dveh glasov. Obrat ne sme spremeniti kvalitete intervala, zlasti pa je pomemben obrat prime, ker iz njega poimenujemo za kateri dvojni kontrapunkt pravzaprav gre (dvojni kontrapunkt v oktavi, dvojni kontrapunkt v decimi itd).
pedalni ton
Ton akorda koji ostaje ležati, dok se ostali glasovi pokreću i izvode tonove novog akorda. Zaostali ton prethodnog akorda je tako neakordni ton, no kako na početku, tako i na kraju svog nastupa ležeći ton mora biti akordni ton. Pedalni ton je naziv za ležeći ton koji nastupa u basovoj dionici. Izdržani basov ton nad kojim se odvija više ili manje samostalno harmonijsko kretanje. Na početku i na završetku svog trajanja pedalni je ton ujedno i akordički ton akorda. Može nastupili bilogdje tokom skladbe, no skladatelji su ga najviše koristili na kraju, manje pri početku ili na sredini cjeline.
sl pedalni ton - Harmonično tuji ton, ki nastopa v najnižjem glasu, v basu. Ritmično je precej daljši od funkcije, saj se nad njim pojavi več akordov različnih funkcij. Ne glede na to se pa začenja in končuje funkcijsko (začetek in konec pedalnega tona je harmonični ton). - Nad njim se pojavljajo akordi različnih funkcij prosto, kljub temu gre za funkcijsko bližnje akorde.
plagalni tonski način
Ljestvnični poredak tonova u kojem finalis nastupa kao završni ton donjeg tetrakorda, odnosno četvrti po redu, broji li se od početka niza. U ovom je slučaju napjev položen dublje i kreće se nekoliko nota iznad i ispod finalisa.
sl plagalni tonski način - Tonski način pri katerem nota finalis ne odgovarja začetni in končni noti določenega tonskega načina in je njihov ambitus premaknjen začisto kvarto navzdol. To so npr. hipodorski z obsegom od A - a, hipofrigijski od H - h in pdb.
povećani kvintsekstakord
Alterirani akord II. ili VII. stupnja koji sadrži intervale velike terce, čiste kvinte i povećane sekste. Takav akord se rješava prije svega u tonički kvintakord pomoću paralelnih kivnti koje su poznate pod imenom "Mozartove kvinte".
sl nemški akord - Dvakrat zmanjšani četverozvok z zmanjšano septimo v značilni kvintsekstakordni obliki. Zgradimo ga lahko na II. in VII. stopnji v duru in IV. ali VII. stopnji v molu. Paralelnim kvintam katere nastanejo pri razvezu se v nasprotju z drugimi kvintami ne izognemo (Scarlattijeve, oziroma Mozartove kvinte).
stroga imitacija
Imitacija koja donosi točan odgovor temi sa svi intervalma, tj. kad je vjerna transpozicija teme na dotični stupanj na kojem se tema imitira. Tip imitacije kod koje je risposta nepromijenjen u odnosu na propostu.
sl stroga imitacija - Tip imitacije po kvaliteti odgovora, ko se pri odgovoru glede na temo ne spremeni kvaliteta in kvantiteta intervalov.