Iskani niz je bil najden v DRUGI VSEBINI:
alterirani akord kromatskog tipa
Akord koji ni u jednoj dijatonskoj ljestvici ne postoji kao ljestični akord. Neki se enharmonijskom zamjenom mogu protumačiti kao dijatonski akordi, dok drugi ni na koji način ne mogu postati dijatonski akordi.
sl alterirani akord kromatičnega tipa - Akord, ki v svoji pisani obliki ne ustreza nobenemu diatoničnemu akordu. Nekatere izmed akordov tega tipa lahko pretolmačimo in bomo sicer dobili znano teoretično podobo (npr. dis-f-a-c v es-f-a-c), nekatere pa ne bomo ne teoretično, ne slišno razpoznali.
anticipacija
Neakordni ton koji nastupom u nenaglašen dio dobe najavljuje svoj nastup na sljedeći naglašen dio. Prijevremeni nastup na nenaglašenoj dobi, jednoga ili više tonova nekog akorda, koji se u cjelini pojavljuje tek na sljedećoj naglašenoj dobi. Ti tonovi najčešče dolaze u disonantne odnose s akordičkim tonovima akorda, s kojima istodobno zvuče, ali se disonantni intervali ne tretiraju kao pri rješavanju disonantnih akorda ili zaostajalica.
sl anticipacija - Ton ki je ritmično krajši od dobe, izhodiščni ton zapusti postopno bodisi navzgor ali navzdol, sledi pa mu ponovitev istega tona v naslednjem akordu. - Nepoudarjeni harmonično tuji toni, ki se pojavljajo pred pravim nastopom harmoničnega tona v naslednjem funkcijsko drugem akordu. Ritmično so to kratki toni, vsekakor krajši od dobe. Oba oklepajoča tona sta daljša.
dvostruki kontrapunkt
Dvoglasje u kojem možemo načiniti obrat dionica, a da opet ostane pravilan dvoglasni stavak prema pravilima dvoglasnog kontrapunkta. Gornju dionicu naniže, odnosno donju naviše možemo premjestiti za oktavu, nonu, decimu, undecimu, dodecimu itd.
sl dvojni kontrapunkt - Način pisanja dvoglasja tako, da glasova medsebojno lahko zamenjata mesti (spodnji glas nad prejšnjega zgornjega ali obratno) pri tem pa mora nastalo dvoglasje ostati brez melodičnih in sozvočnih slabosti. Z ozirom na to ali iz prime pri obratu dobimo oktavo, decimo ali duodecimo poimenujemo tudi dvojni kontrapunkt (dvojni kontrapunkt oktavi, dvojni kontrapunkt v decimi in dvojni kontrapunkt v duodecimi).
dvostruki kontrapunkt s oktavnom transpozicijom dionica
Premještanje dionica u dvostrukom kontrapunktu za oktavu na više ili na niže.
sl enojna prestavitev - Prestavitev narejena pri dvojnem kontrapunktu oktave, ko eden izmed glasov obleži, drugega pa prestavimo v ustrezni smeri, in sicer spodnjega za oktavo navzgor ali zgornjega za oktavo navzdol.
glava
Najizrazitiji dio teme, njezin prvi dio.
sl glava - Prvi del teme, ki služi za imitacijo. Mora biti prepoznaven in značilen. Po njen prepoznamo tudi odgovor teme. Pri evolucijsko oblikovani temi je glava pravoma sesalvjenja iz prvih dveh not, le redko iz treh ali celo več not, pri arhitektonski oblikovani temi pa je glava prvi motiv.
imitacija u notnim protuvrijednostima
Način odgovaranja u tehnici imitacije gdje mijenjamo dužinu nota, tj. polovinku iz teme zamjenimo za cijelu notu, cijelu notu za polovinku, polovinku s točkom i četvrtinku ostavimo nepromijenjene.
sl imitacija v notnih protivrednostih - Način odgovora pri imitaciji, ko spreminjamo dolžino not, in sicer polovinko v temi v celino pri odgovoru, celino v polovinko, polovinko s piko in četrtinko pa dolžinsko ohranimo.
jednostrani pomak
Pomak kada se jedan glas kreće, a drugi izdražava ili ponavlja isti ton.
sl stransko gibanje glasov - Gibanje dveh glasov, ko eden obleži, drugi pa se giblje.
konsonantna sinkopa
Sinkopa koju čini konsonantni interval koji nastupa na tezi i rješava se slobodno na sljedećoj arzi.
sl konsonančna sinkopa - Sinkopa, ki na nastopu zadržan ton in tvori interval sekste in se razvezuje v kvinto, v spodnjem glasu pa tudi kvinte, ki ji sledi seksta. Zadržek na nastopu tvori disonančen interval, sinkopa pa konsonančnega.
kontrapunkt
1. Melodija određene ritamske gustoće i odđenih melodijskih karakteristika koja se sklada i dopisuje uz zadanu dionicu. 2. "... umjetnost samostalnog vođenja dviju ili više melodija ili višeglasnu kompoziciju u kojoj su sve dionice meloijski i rimički samostalne, a opet čine stanovit harmonijski odnos." 3. Svaka melodija pravilno stavljena uz c.f.
sl kontrapunkt - 1. Istočnasno vodenje več melodij, ki so v medsebojnem sozvočnem sožitju, pri tem pa posamezne meodije oblikujemo v samostojne, enakovredne celote. - 2. Vsaka melodija, ki jo oblikujemo proti cantusu firmusu.